תקנון ביה"ס

תקנון ביה"ס     תשפ"ו               

                                 

 הקדמה

תקנון ביה"ס הוא ריכוז הנהלים הקיימים בביה"ס ומהווים פרי עבודתם המשותפת של מורי ביה"ס,  של הורים ושל תלמידים. התקנון כולל את חובות התלמיד והמורה וכן את זכויותיהם להעצמת תחושת המוגנות, הביתיות והשייכות.

תקנון ביה"ס נגזר מהתקנון המחוזי ומותאם ליעדי ביה"ס לשיפור ולטיפוח  תרבות ואקלים ביה"ס, אשר לו שותפים: הנהלת המחוז, מפקחים, יועצות, מנהלי בתי הספר, נציגי רשות, הורים, משטרה, רווחה ותלמידים.

תרבות הדיבור 

תרבות הדיבור הינה הכרחית לקיום רב שיח בין הגורמים השונים השותפים לעשייה החינוכית ולקיום אוירה טובה ונעימה בבית ספרנו. כבוד הינו ערך עליון בבית ספרנו וחובת כל באי בית הספר לנהוג בו ביחס לאחר.

ניקיון ביה"ס

זכותם של כל באי ביה"ס לשהות בסביבה נקיה ומכבדת. על כן חובה לשמור על ניקיון הכיתה, מסדרונות ביה"ס וחצרות ביה"ס, יש להשליך אשפה אך ורק בפחים.  יש להקפיד על נוהל ניקוי כיתה בתום פעילות.      

נהלי פניה לברור / תלונה

בכל בעיה אשר מתעוררת במהלך הלימודים, רשאי התלמיד להפנותה עפ"י הסדר הבא: למורה המקצועי, למחנך, ליועצת,  לרכזת השכבה ולמנהל/ת החטיבה, ועפ"י תיאום יוזמן התלמיד לבירור.

נהלי פנייה להורים 

ביה"ס מעודד קיום תקשורת אישית עם הורי התלמידים והתלמידים. בכל אירוע יש לקיים שיחה עם ההורים כדי לעדכנם בפרטי האירוע. ניתן להשתמש בהודעות sms לצרכי העברת מידע שוטף.

שחרור מביה"ס

התלמיד זכאי להשתחרר מביה"ס רק באישור טלפוני או אישור בכתב מההורים, חתום ע"י חבר הנהלת ביה"ס. עפ"י חוזר מנכ"ל אין התלמידים רשאים לעזוב את ביה"ס שלא באישור.  תלמיד שיצא ללא אישור יטופל טיפול משמעתי.

הערכת התלמיד  (ציון אקדמי, ציון נוכחות, חישוב ציון סופי)

ציון אקדמי- מורכב מציוני מבחנים, בחנים, הכנת שיעורי בית, עמידה במטלות וכו'.. 

10% הערכת מורה – בחטיבה העליונה – מרכיב חובה!! 

50% מבחנים,  40% אירועי הערכה מגוונים. (מינימום שני אירועי הערכה בשליש).

15% הערכת מורה – בחטיבת הביניים – מרכיב חובה!!

45% מבחנים, 40% אירועי הערכה מגוונים. (מינימום שני אירועי הערכה בשליש)

*הערכה חלופית יכולה להחליף מבחן/בוחן/משימה מתוקשבת/היברידית.

 

ציון נוכחות-

 

היעדרות מ"יחידת למידה שבועית" ציון נוכחות
עד 2 יח' (כולל) 0
מעל 2 יח' ועד 3 יח' (כולל) 5 –
מעל 2 יח' ועד 4 יח' (כולל) 7 –
מעל 4 יח' ועד 5 יח' 9 –
מ- 5 יח' ומעלה אין ציון סופי

 

חישוב הציון הסופי במקצוע-

על המורה לחבר את שני הציונים – הציון האקדמי וציון הנוכחות – לצורך מתן ציון סופי לתלמיד:

א. תלמיד שלא נעדר כלל או נעדר מ"יחידת לימוד שבועית" אחת, ציונו הסופי זהה לציון    האקדמי שניתן לו.

ב. היעדרויות נוספות תגרומנה להפחתה מהציון האקדמי בהתאם למפתח שהוגדר לעיל.

ג. תלמיד שנעדר 5 "יחידות למידה שבועית" ומעלה, ציונו במקצוע יהיה שלילי.

 

מבחנים ואירועי הערכה

* מבחנים יתקיימו על פי לוח מבחנים בלבד.

* לוח מבחנים יורכב בהתאם לצרכים הנדרשים.

 הפירוט בטבלה – לשליש.

חובה על המחנכים להביאו לידיעת התלמידים וההורים.

* אין המורה  והתלמידים רשאים לקבוע מועד מבחן או לשנותו ללא תיאום עם רכזת השכבה.

* על המורים להגדיר נושאים לבחינה, (לא רק ציון החומר מתאריך  לתאריך) שבוע לפני הבחינה.

* דין מבדק כדין בוחן.

* תלמיד שנעדר מאירוע- בהערכה יש להזין 1 עד לבירור מול המורה או להשלמתו של האירוע.

 

מבחנים אירועי הערכה
חט"ב מקצוע הנלמד- 2 שעות שבועיות מבחן אחד מקסימום 2 -1  בחנים בשליש
מקצוע הנלמד 3-5 שעות שבועיות מבחן אחד מקסימום 3 אירועי הערכה בשליש
מקצוע הנלמד מעל 5 שעות שבועיות  2 מבחנים מקסימום 4 אירועי הערכה בשליש
חט"ע  מקצוע הנלמד עד 2 שעות שבועיות מבחן אחד מקסימום 1 אירוע הערכה בשליש
מקצוע הנלמד עד 3-4 שעות שבועיות מבחן אחד מקסימום 2  אירועי הערכה בשליש  
מקצוע הנלמד מעל 4 שעות שבועיות מבחן אחד מקסימום 3  אירועי הערכה בשליש
מקצוע בו ניגשים לבגרות באותה שנה: 2 מבחנים מקסימום 2  אירועי הערכה בשליש

 

* זכאים התלמידיםלעמוד על כך שלא יתקיימו יותר מ- 3 אירועי הערכה בשבוע (לא כולל דחיית  מבחן מאושרת). 

   אין לקיים אירוע הערכה ביום מבחן.

* יש לדאוג לפזר את הבחנים במשך השליש ולא להמתין עד למועד הישיבות.

* על המורה להחזיר  בחנים ומבחנים ולהזין ציון במערכת ה-  smart schoolתוך שבועיים ממועד קיומם

   וחשיפתו לתלמידים ולהורים.

* על המורה לפתור את המבחן עם החזרתו לתלמידים.

* אין המורה רשאי לתת נושא במבחן, אם הנושא ניתן בבוחן שעדיין לא הוחזר לתלמידים.

* אין לקיים בחני פתע.

* הכתבות באנגלית ובערבית אינן נכללות במניין הבחנים.

* בכיתות מב"ר, אומץ ואתגר יש לקיים שתי מתכונות לפחות, בחני הצלחה אינם נכללים במניין אירועי הערכה.

 

מתכונות: 

*יש לקיים לפחות שתי מתכונות בכל מקצוע לבגרות חיצונית.

*ציון המגן יחושב עפ"י: ציון שנתי יהווה 50% ושקלול המתכונות יהווה 50%. 

 (בסמוך למועד הגשת ציון המגן, יתקיים דיון בנוכחות מנהלת חט"ע לקביעת הציון הסופי).

 

מבחנים – מועדי ב'

* מועדי ב' למבחן יתקיים במקרה של העדרות מוצדקת עפ"י חוזר מנכ"ל . 

* במקרה של היעדרות מוצדקת  תאושר הזכאות למועד ב', באחריות התלמיד והמורה. 

* זכאי התלמיד למועד ב' רק אם הגיש את האישור להיעדרות  מיד עם חזרתו לביה"ס. 

* תינתן אפשרות למועד ב' גם לתלמידים שנכשלו או מעוניינים לשפר את ציונם – למעט תלמידים  

   שאינם מתפקדים לימודית והתנהגותם אינה מניחה את הדעת. (כל זאת עפ"י שיקול דעתו של המורה)

* לבחנים לא יינתן מועד ב'.

* תלמיד היודע מראש על היעדרותו  (בקורת בביה"ח, התייצבות וכו'..) -יודיע על היעדרות זו  מבעוד מועד.

*על היעדרות לא מוצדקת ממבחן – יינתן ציון – 0.

* בחינת מתכונת: תינתן אפשרות לבחינת מתכונת נוספת בתנאים הבאים:

   1.התלמיד ניגש למתכונת הראשונה.

   2.התלמיד נכשל ומבקש לשפר את ציונו.

   3.כאשר קיים פער גדול בין הציון השנתי (גבוה) למתכונת (נמוך).

* שקלול הציון לתלמיד הניגש למועד א' ולמועד ב' יהיה:
  40% מועד א' + 60% מועד ב' או הציון הגבוה לשיקול דעת המורה.

* אם נכשלו למעלה מ- 30% מהתלמידים שניגשו לבחינה רגילה או מתכונת, יש לקיים מבחן חוזר לכיתה,  

   (בשעות המקצוע ובתאום עם חדר בחינות) הציון הגבוה הוא שייחשב.  

* ערעור על ציון בבוחן או מבחן יש להגיש תוך יומיים. זכאי תלמיד לערער על ציון הניתן לו 

   אם כתב את המבחן בעט, בדרך הבאה: על התלמיד להגיש את הבוחן או המבחן למורה המלמד  

   לבדיקה חוזרת תוך צירוף הסבר בכתב לבקשה זו.

   אם לאחר בדיקה חוזרת, עדיין ירגיש התלמיד כי קופח, רשאי יהיה להגיש ערעור בכתב לרכז    

   השכבה תוך שבוע מהחזרת המבחנים.

* על התלמיד לקבל תשובה אחרונה תוך שבוע ימים מיום הגשת הערעור.

*יש לפרסם ציוני מגן 48 שעות לפני מועד בחינת הבגרות, על מנת לאפשר הגשת ערעור.

* ערעור על ציון מגן יש להגיש במייל לרכזת השכבה וכן למורה המלמד ולפרט בו את הסיבה לערעור.

 

שונות – כללי

לוח שינויים במערכת :

שינויים יומיים יתפרסמו במסך בכניסה לביה"ס מידי יום ובמהלכו.

שינויי מערכת ליום המחרת יתפרסמו במסך בכניסה לביה"ס החל מהשעה 11:00 ובאתר הבית ספרי.

בטחון :

  1. יש להישמע להוראות מאבטח ביה"ס, אין לעמוד ליד שער ביה"ס.
  2. חל איסור מוחלט להתקרב אל חפצים חשודים (קל וחומר שאין לגעת בהם).
  3. בכל מקרה של גילוי חפץ חשוד ובלתי מזוהה הרחק את חבריך מהמקום והזמן את השומרים  

    או את אחד  המורים או העובדים.

  1. הקפד לשאת את ילקוטך עמך. ילקוט שיימצא ללא השגחה, יטופל כחפץ חשוד.
  2. במעברים בין האגפים חל איסור לשבת.

 

פציעה ופגיעה :
במקרה של פגיעה או פציעה בשטח ביה"ס על התלמיד לפנות אל חדרי רכזי השכבות השונים לקבלת 

טיפול ועזרה ראשונה. במקרה הצורך יוזמן צוות מד"א לטיפול בתלמיד. לאחר הטיפול על התלמיד לגשת 

מיד עם מסמכים רפואיים למילוי טופס תאונה אצל מזכירת מנהלת ביה"ס על מנת לשמור על זכויותיו  

בחברת הביטוח, אם חלילה וחס יזדקק להן.

מורה המודע לאירוע פציעה, מחוייב לדווח להנהלת ביה"ס מיידית.

 

אובדן ציוד  ו/או נזק:

*אין להביא לביה"ס ציוד שאיננו שייך ללימודים.

*אין להשאיר ציוד אישי ללא השגחה.

*לא יושאר ציוד לימודי בביה"ס מעבר לשעות הלימודים.

*הנהלת ביה"ס אינה אחראית על אובדן ציוד!  חברת הביטוח אינה מכסה ציוד של תלמידים.

*במקרה של אובדן ציוד או מציאתו  יש לדווח למזכירות ביה"ס.

 

חינוך למצויינות

כללי:

1.ביה"ס שואף לעודד את המצוינות  ולטפח את המצטיינים.

2.במסגרת שאיפה זו יקבעו כל שנה שמות התלמידים שהצטיינו בלימודים ובפעילות החברתית.

   תלמידים אלה יצויינו בטקס מיוחד שייערך בסוף שנה"ל. 

3.בטקס זה יקבלו תעודת הצטיינות לימודית התלמידים אשר יעמדו בקריטריונים שיפורטו   להלן: 

  *מצטיין לימודית שכבתי.

  *מצטיין חברתי (אחד מכל שכבה)

   *הערכה על תהליך לימודי.

4.אם אין בכיתה מסוימת הנמצאת במסלול לבגרות מצטיין בממוצע 90 ומעלה, בכיתה זו יבחר התלמיד  בעל הממוצע הגבוה ביותר.

  1. תפקוד לימודי ברמה הגבוהה ביותר וללא הערות על התנהגות, 

    היעדרות  ואיחורים, יחס מכבד כלפי ביה"ס ועל פי שיקול הנהלת ביה"ס.

  1. תעודת הצטיינות תינתן במעמד הטקס בלבד.
  2. תינתן התייחסות מיוחדת לתלמידים שלומדים בתוכניות מצוינות.

קריטריונים להצטיינות לתלמידי חט"ב:

ההצטיינות תיקבע על פי הציונים השנתיים ולפי הקריטריונים כמפורט:

   א. ממוצע 90 לפחות. ממוצע 95 ומעלה יזכה בהצטיינות יתרה.

   ב. כל הציונים מעל 55 (אין ציון שלילי).

   ג. השתתפות בפעילות חברתית, כיתתית ושכבתית.

   ד.  התלמיד בעל הממוצע הגבוה ביותר בשכבה ט' יצוין כמצטיין חט"ב ויקבל פרס כספי.

 

קריטריונים להצטיינות לתלמידי  חט"ע

1. לתלמידי חט"ע תקבע הצטיינות על פי הציונים השנתיים ולפי הקריטריונים כמפורט:

    א. ממוצע 90 לפחות. ממוצע 95 ומעלה יזכה בהצטיינות יתרה.

    ב. כל הציונים מעל 55 (אין ציון שלילי).

    ג. סיים חובותיו במחוייבות אישית או בתרומה לקהילה בפרויקט מעורבות קהילתית.

    ד. במקצועות בהם נבחנים בבחינת הבגרות, יחושב הממוצע עפ"י ציון המגן. 

    ה. לתלמידי 4-5 יח"ל מתמטיקה יתווסף בונוס של נקודה לציון השנתי הממוצע .

    ו. תלמיד בעל הממוצע הגבוה ביותר בשכבת יב' יצוין כמצטיין החט"ע ויזכה בפרס כספי.

כללי התנהגות ותגובת ביה"ס במקרה של הפרתם

התקנון כתוב בלשון זכר אולם הוא מכוון לשני המינים.

כללי התנהגות

1.אלימות פיזית –אין להשתמש באלימות פיזית מכל סוג שהוא.

תגובה לאחר הפרה בפעם הראשונה ,השנייה והשלישית :

  1. שיחת בירור ותיעוד, מתן אזהרה.
  2. השעיית התלמיד ליום אחד ובהתאם להוראות חוזר מנכ"ל. 
  3. יידוע הורי התלמיד בשיחה ובמכתב.

1. א. אלימות פיזית  חמורה – אלימות שגרמה לנזק גופני או נפשי חמור. כגון:שימוש בכלי מסוכן,זריקת אבנים. אלימות של קבוצה כלפי פרט אלימות חוזרת ונשנית, אלימות של תלמיד כלפי מורה וכל אלימות אחרת המוטלת עליה חובת דיווח על פי חוזר מנכ"ל.

תגובה:

1.שיחת ברור ותיעוד.

2.התייעצות בין מקצועית להגדרת האירוע כאירוע אלימות חמור.

3.יידוע  והזמנת ההורים באופן מיידי.

4.התלמיד יושעה מביה"ס – על פי  טווח הימים המוגדרים בחוזר מנכ"ל.

4.השעיה מעל שישה ימים תהיה בהתייעצות עם המפקחת על בית    

   הספר.

5.יש לפנות למשטרה על פי חוזר מנכ"ל ולוודא לגבי כל מקרה האם מוטלת עליו חובת דיווח או נוהל דיווח- ראה להלן:

חובת דיווח –  אירועים המחייבים פנייה למשטרה. 

נוהל דיווח– אירועים בהם יש להפעיל שיקול  דעת ולהחליט האם לפנות, ולאיזה גורם . (פקיד סעד או משטרה)

6.עבודה מערכתית-  בעקבות אירוע חמור יש לכנס וועדה פנים בית   

     ספרית ולהחליט על מהלכים מערכתיים כגון: שיחות בכיתות ,    

      יידוע קהילת ביה"ס לגבי האירוע והבניית מהלכים להמשך. 

1ב'. פגיעה מינית – פגיעה בעלת אופי מיני של תלמידים בתלמידים- אסורה בהחלט.

1. חובת דיווח לפקיד סעד או למשטרה.

2. הקמת צוות בין מקצועי לטיפול בטווח הקצר ולטווח הארוך על פי חוזר מנכ"ל.

  1. השעיית התלמיד על פי שיקול צוות ביה"ס ובהתאם לחוזר מנכ"ל.
  2. תיעוד.

2. אלימות מילולית –אלימות מילולית על סוגיה אסורה בהחלט.  קללות, הצקה, ועלבונות כלפי תלמיד אחר ו/או מורה ו/או מבוגר מצוות העובדים בבית הספר.

תגובה :

1.המורה/ איש הצוות שנכח במקום יפעל באופן מיידי להפסקת הפגיעה.

2. שיחת בירור.

3. תגובה חינוכית הכוללת שיחות אישיות וכיתתיות על פי הצורך.

2א'. במקרה של  אלימות מילולית חמורה כגון: השפלה, התעללות, פגיעת קבוצה בפרט, אלימות חוזרת ונשנית ופגיעת תלמיד במורה.  

תגובה:

1.שיחת בירור ותיעוד.

2. יידוע הורי התלמיד* ו/או הזמנתם לשיחה.

3. התלמיד יישא בעונש על פי שיקול צוות ביה"ס- ובכלל זה השעיה. 

4. ניתן להשעות את התלמיד בהתאם לחומרת האירוע  

     ובהתייחס להוראות חוזר מנכ"ל.  

5. השעיה מעל שישה ימים –תהיה  בהתייעצות עם מפקח/ת ביה"ס.

6. במקרים חמורים- יימסר דיווח למשטרה.  

3.  ונדליזם גרפיטי וגרימת נזק בביה"ס בבית הספר – – אין לפגוע ו/או להשחית רכוש ציבורי ו/ או פרטי. 

    משחקי כדור מותרים רק במגרשי הספורט

תגובה:

1. שיחת בירור.

2. יימסר דיווח להורי התלמיד ובמקרה הצורך הזמנתם לשיחה.

3. התלמיד ישא בנזק וישלם את עלותו ו/או תיקונו. 

4. התלמיד יישא בעונש על פי שיקול הצוות החינוכי- ובכלל זה השעיה מביה"ס.

5. תיבנה תכנית התערבות לתלמיד על פי שיקול צוות ביה"ס.

6. תיעוד ומעקב אחר ביצוע תכנית ההתערבות.

א. בנסיבות אירוע חמורות-

1. דווח למשטרה   2.דווח להורי הפוגע.   3. קיום ההליך הבית ספרי שלעיל.

 

3ב'. חל איסור על הבאת כדור לביה"ס 

תגובה : 1.החרמת הכדור ע"י הנהלת ביה"ס והשבתו רק לידי הורה התלמיד.

4.נוכחות התלמיד  בבית הספר

– נוכחות מלאה של התלמיד במערכת הלימודים הינה חובה. 

– על התלמיד להיות נוכח במהלך כל השיעורים. 

– על התלמיד להציג אישורים   

  מתאימים על כל היעדרות.

-חופשה משפחתית בארץ או בחו"ל איננה נחשבה היעדרות מוצדקת.

תגובה לאחר הפרה ראשונה :

  1. בירור
  2. תיעוד

תגובה לאחר הפרה שנייה:

1.תלמיד הממשיך להיעדר מביה"ס (ברצף או לסירוגין) ללא אישור מתאים,יוזמן בליווי הוריו לשיחה עם המחנכת, רכז/ת השכבה והצוות החינוכי הרלבנטי.

2.תיבנה תכנית בשיתוף הוריו של התלמיד למניעת היעדרויות נוספות.

3.דווח לקב"ס.

4.תיעוד

תגובה לאחר הפרה שלישית :

1. תלמיד הממשיך להיעדר מביה"ס  (ברצף או לסירוגין) ללא אישור מתאים, יועבר לטיפול קצינ/ת ביקור סדיר ועינינו יידון עם הפיקוח והרשות. 

2. במקרה שבו תלמיד ממשיך להיעדר- תתכנס וועדה בינמקצועית שתדון בהתנהגותו ובכלל זה בהמשך לימודיו בביה"ס. 

3. תיעוד

5.שוטטות בתוך ביה"ס   ויציאה משטח בית הספר אסורה בהחלט –  תלמיד לא ישוטט בתוך ביה"ס ומחוצה לו במהלך יום הלימודים ללא אישור מבית הספר

תגובה לאחר הפרה ראשונה :

1. שיחת בירור עם המחנכת ובניית תוכנית התערבות.

2. יימסר דיווח להורי התלמיד.

3. תיקבע מטלה חינוכית הקשורה להתנהגות זו

4. תיעוד

תגובה לאחר הפרה שנייה:

1.התלמיד והוריו יוזמנו  לוועדה בינמקצועית  בבית הספר.

2. בניית תכנית התערבות לתלמיד.

3. תיעוד

תגובה לאחר הפרה שלישית :

1. יימסר דיווח לפיקוח לרשות ולקב"ס.  

2. במקרים חוזרים של שוטטות- תתכנס וועדה בינמקצועית ותדון בתפקודו של התלמיד ובכלל זה בהמשך לימודיו בביה"ס.     3.תיעוד

6.סחר בסמים –– חל איסור מוחלט על סחר בסמים. סחר בסמים הינו עבירה פלילית

תגובה במקרה של הפרה:

1. דיווח למשטרה 

2. זימון וועדה בית ספרית בשיתוף שרות מבחן  לדיון בהתנהגות התלמיד, ובכלל זה יישקל המשך לימודיו של התלמיד בביה"ס. 

3. בניית תכנית טיפולית לתלמיד- בהתאם להחלטת הוועדה.

4. תיעוד ומעקב 

7. חשד לשימוש    בסמים  –  חל איסור מוחלט על שימוש  בסמים.

  1. היוועצות עם קצין הנוער במשטרה.
  2. זימון התלמיד בליווי הוריו למנהל/ת ביה"ס.
  3. במקביל תכונס וועדה בית ספרית בשיתוף שירות מבחן כמתחייב מחוזר מנכ"ל בנדון לבניית תכנית התערבות טיפולית.
  4. המשך מעקב וטיפול.
  5. תיעוד התהליך.

8.עישון בשטח בית הספר ובסמוך לו. – חל איסור מוחלט על עישון בשטח בית הספר ובסמוך לו ברחבת הכניסה לביה"ס.

שימוש בנרגילה דינו כעישון

תגובה במקרה של הפרה ראשונה:

1. שיחת בירור עם מחנכ/ת הכיתה 

2. יידוע ההורים 

    התלמיד יידרש למטלה חינוכית בהקשר לתופעה  

3. תיעוד 

תגובה במקרה של הפרה שנייה:

1. שיחת בירור עם מחנכ/ת הכיתה 

2. יידוע ההורים 

3. השעייה ליום אחד

4. תיעוד 

תגובה במקרה של הפרה שלישית: 

1. שיחת בירור עם מחנכ/ת הכיתה 

2. יידוע ההורים 

3. השעייה ליומיים 

4. תיעוד ,

בהפרה נוספת  השעייה  תהיה לשלושה ימים.

9.שתיית אלכוהול  ומשקאות אנרגיה   בביה"ס ו/או בפעילות בית ספרית – אסורה   בהחלט.

– חל איסור מוחלט על שתיית אלכוהול בשטח בית הספר וכן בפעילויות בית ספריות כגון: מסיבות, טיולים, סיורים וכד'.

תגובה במקרה של הפרה:

  1. התלמיד יושעה ליום אחד ויוזמן לוועדה בינמקצועית בבית הספר בליווי הוריו.  
  2. התלמיד יכין עבודה בנושא.
  3. תימנע השתתפות התלמיד בפעילויות מחוץ לביה"ס בהתאם לסוג הפעילות. 
  4. תישקל מעורבות מקצועית טיפולית לגמילה מאלכוהול.
  5. במקרים של דיווח אודות תלמיד הנמצא במצב של שכרות בביה"ס או מחוצה לו יש להפנות את המקרה לפקיד הסעד.
  6. במקרים חוזרים תתכנס וועדה בינמקצועית שתדון בהתנהגותו החמורה של התלמיד ובנקיטת צעדים בהתאם.

          7.   תלמיד שברשותו אלכוהול יורחק לאלתר מכל פעילות בית ספרית.

          8.   במקרה של חשד לשימוש באלכוהול או באחזקתו ייעשה חיפוש בכליו  של התלמיד.  

          9.  תיעוד          

10.הופעה הולמת

כל שהיה בשטח ביה"ס מחייבת הופעה הולמת: חולצת תלבושת לא גזורה ולא חשופה. מכנסים ארוכים או עד אמצע הירך  ללא קרעים מכל סוג שהוא.

 על מנת לשמור על בטיחות התלמידים יש להגיע בנעליים או סנדלים –חל איסור להגיע עם כל נעל מכל סוג אחר

בקיץ- חולצה ועליה סמל ביה"ס,

מודפס על החולצה.

תלבושת קיץ  – 1.9-1.12

-בכל מקרה בו תלמיד נמצא בשטח ביה"ס עם חולצה קצרה חובה שיהיה עליה סמל בי"ס.

יציאה במסגרת ביה"ס מחייבת תלבושת בי"ס. 

בימי זיכרון ובטקסים חובה להגיע בחולצה לבנה ועליה סמל ביה"ס. 

עם החזרה מחופשת הפסח יש לחזור לתלבושת קיץ.

כל פעילות בית ספרית מחייבת תלבושת.

 תגובה במקרה של הפרה ראשונה:

1. שיחת בירור 

2. יידוע ההורים 

3. תיעוד  

4.תלמיד ללא תלבושת יישב בספריית ביה"ס למשך כל יום הלימודים.

תלמיד שיגיע לביה"ס עם חולצה נוספת שאינה תלבושת, החולצה הנוספת תופקד אצל רכזי השכבות עד לסוף היום.

תגובה במקרה של הפרה שניה:

  1. שיחת בירור. ביום למחרת יושעה התלמיד ליום אחד.
  1. יידוע ההורים 
  2. תיעוד

תגובה במקרה של הפרה שלישית: 

1. זימון התלמיד והוריו   

לשיחה בביה"ס. 

2. במידת הצורך יינקטו     סנקציות נוספות  על פי שיקול הצוות החינוכי ובכפוף לחוזר מנכ"ל

3. תיעוד  

 

11.עמידה בלוח זמנים  והימנעות מאיחורים –– יש להגיע לביה"ס בזמן ולהקפיד להיכנס לשיעור מיד בתום ההפסקה.

תגובה במקרה של הפרה ראשונה:

1. בצבירה של יותר משלושה איחורים המורה המקצועי חייב ליידע את מחנך הכתה  בשיחה!!!

2.שיחת ברור עם מחנכת הכיתה 

3. יידוע ההורים  (ע"י המורה המקצועי או המחנך ע"פ שיקול דעת המחנך.

4. תיעוד התהליך 

תגובה במקרה של הפרה שנייה:

  1. במקרה של איחורים חוזרים יוזמנו ההורים לשיחה עם מחנכת הכיתה ו/או המורה המקצועי/ת לגיבוש תכנית משותפת למניעת איחורים.
  2. תיעוד התהליך 

תגובה במקרה של הפרה שלישית: 

1. אם האיחורים מהשיעורים נמשכים, יש לערב גורמים נוספים: מנהלת, יועצת, ובמידת הצורך – קצינת ביקור סדיר לצורך תכנית התערבות.

2. תיעוד התהליך 

12.שימוש בטלפונים   ניידים – שימוש בטלפון נייד במהלך השיעור אסורה בהחלט. צילום והקלטה באמצעות הטלפון הנייד אסורים בהחלט.

תגובה:

1. במהלך השיעור על המכשיר להיות כבוי בתוך הילקוט.

2. אסור בהחלט להשמיע מוזיקה ממכשירי הטלפון הסלולרי ברחבי ביה"ס    

    בזמן השיעורים.

    השמעת מוזיקה תגרור החרמת המכשיר והחזרתו להורים בלבד!

3.מכשיר שיוחרם יועבר לרכז השכבה להמשך הטיפול.

4.במקרים חוזרים של שימוש בטלפון נייד  יושעה התלמיד מביה"ס.

5. חובה ליידע הורים ולתעד.

ביה"ס אינו אחראי על נזק שייגרם למכשיר הטלפון- האחריות על מכשיר הטלפון הינה על התלמיד והוריו.

 

13 .גניבה בבית הספר – – גניבת רכוש פרטי   ו/או ציבורי אסורה   בהחלט.

תגובה במקרה של הפרה:

1. שיחת בירור 

2. יימסר דיווח להורי התלמיד ובמקרה הצורך הזמנת ההורים לשיחה .

3. התלמיד יישא בעונש על פי שיקול צוות ביה"ס- ובכלל זה השעייה מביה"ס 

4. תיבנה עבור התלמיד תכנית התערבות. 

5  תיעוד ומעקב אחר ביצוע תכנית ההתערבות.

ב.בנסיבות אירוע חמורות– 

1. דיווח למשטרה 

2. דיווח להורי הנפגע והפוגע 

3. קיום הליך בית ספרי כמתואר לעיל.

14. התנהגות בטיולים- במהלך טיולים על התלמיד לנהוג עפ"י התקנון על כל סעיפיו. על התלמיד להישמע להוראות המורים והמלווים. 

תגובה במקרה של הפרה: 

1. על כל הפרה של התקנון במהלך הטיול יופעל שיקול דעת הצוות המלווה ותתקבל החלטה בהתאם לתקנון. תיתכן השעיה מפעילויות חברתיות במהלך הטיול כגון: מסיבות, פעילות ערב וכיו"ב

2. במקרים של הפרה חמורה של התקנון- התלמיד יוחזר לבית הספר לאלתר. הורי התלמיד יחויבו בעבור עלות הנסיעה ותימנע מהתלמיד השתתפות בפעילות מחוץ לבית הספר על פי שיקול הנהלת בית הספר. תיתכן השעיה בפעילות מסוימת במהלך הטיול. 

3. במקרים של התנהגויות חמורות הפוגעות בהמשכו התקין של הטיול ומסכנות אותו תישקל הפסקת הטיול, והתלמידים יוחזרו הביתה.

4. צוות ביה"ס ישקול אם לאפשר לתלמידים שהתנהגותם בעייתית במהלך השנה לצאת לטיולים. במקרים כאלה רשאי ביה"ס להתנות יציאת תלמידים אלו לטיולים בליווי הוריהם. 

 

15. טוהר בחינות – חובת התלמיד לשמור על כל התקנות ועל ההנחיות הנוגעות להקפדה על טוהר הבחינות. 

תגובה במקרה של הפרה: 

  1. פסילת הבחינה ,זימון ההורים לבירור, התלמיד יחויב להגיש עבודה בנושא טוהר בחינות 
  2. במקרה של העתקה במהלך בחינות בגרות ביה"ס ינהג בהתאם לחוזר מנכ"ל בנדון  
  3. בכל מקרה של העתקה במבחן בגרות חלה על ביה"ס חובת דיווח לאגף הבחינות. הטיפול במקרה יועבר למטה משרד החינוך(האגף לחינוך העי"ס) אגף הבחינות.

16. התנהגות בשיעורים

-אין להפריע למהלך השיעור.

המורה רשאי להרחיק תלמיד מכיתתו במקרה חריג של הפרעה למהלך התקין של השיעור.

-תלמיד שהורחק מהשיעור, יעזוב את הכיתה עם אישור בכתב  ללא דין ודברים עם המורה, ויפנה למחנך הכיתה.

-במקרה שמחנך הכיתה לא נמצא – יפנה לרכז השכבה.

-תלמיד שיסרב לצאת בהתאם לבקשת המורה – תישקל השעייתו מביה"ס, ע"פ הצטברות בעיות המשמעת של התלמיד.

-זכאי תלמיד לאחר השיעור לבקש שיחת הבהרה.

-במקרה של הצטברות בעיות משמעת  מחנך הכיתה יפעל בהתאם למידע שברשותו, ידווח להורים ו/או יזמינם לשיחה והתהליך יתועד.

לעיסת מסטיק בשיעורים – אסורה.

 

17. התנהגות בהפסקות:  חל איסור חמור על ריצה במסדרונות ביה"ס

תגובה במקרה של הפרה ראשונה : שיחה

תגובה במקרה של הפרה שנייה : – יידוע הורים

תגובה במקרה של הפרה שלישית : השעייה מבית הספר

18.כללי התנהגות והתנהלות – למידה מהבית בעתות חירום.

תגובה במקרה של הפרה:

-חובת השתתפות פעילה בכל שיעורי המערכת.

 השתתפות פעילה:

כניסה בזמן לשיעור עם מצלמה ומיקרופון פתוחים.

ביצוע מטלות ומשימות.

למידה מרחוק = למידה

 

*במקרה של השעייההתלמיד יחזור ללימודים סדירים, בתנאי קיום שיחה עם התלמיד והוריו בביה"ס. 

 

נוהל פניית הורים

פניית הורה לתלמיד שאינו ילדו פניית הורה לתלמיד שאינו ילדו בדרך של איום או תקיפה אסורה בהחלט.

בכל בעיה יש לפנות להנהלת ביה"ס ולא לפנות לתלמיד, גם לא כדי לברר מה אירע. אם ההורה תקף או איים לתקוף תוגש נגדו תלונה במשטרה כחוק  ותיאסר 

כניסתו לביה"ס.

פניית

 הורה לעובד

הוראה

פניית הורה לעובד הוראה תיערך במועד שנקבע מראש. אין לשוחח עם המורה בתחילת השיעור או במהלכו. במקרה של בעיה דחופה יש לפנות למזכירות. ערוצי תקשורת פתוחים, יחסים של כבוד הדדי ומערכת כללים ברורה בין ההורים למורים- הם תנאי לשיתוף פעולה  לכן יש לשאוף תמיד להידברות ולנהל שיח באווירה חיובית וטובה.
במקרים של

הסגת גבול

במקרים של הסגת גבול של הורים באופן המפריע לפעילות החינוכית או תוך איומים בפגיעה בתלמידים או בצוות המוסד,וזאת לאחר הודעה מתאימה של מנהל מוסד החינוך האוסרת עליהם להיכנס לתחומי המוסד,חלה חובת דיווח למשטרה או לפקיד הסעד.